Luis García Montero (Granada, 1958) şair, yazar ve edebiyat eleştirmeni olmasının yanı sıra Granada Üniversitesi'nde İspanyol Edebiyatı profesörüdür. 2018 yılından beri Cervantes Enstitüsü direktörlüğünü üstlenmektedir.
Şair, anlatıcı, denemeci olarak layık görüldüğü ödüller arasında Adonáis Ödülü (1982), Ulusal Edebiyat Ödülü (1994), Ulusal Eleştirmenler Ödülü (2003), Madrid Kitapçılar Birliği Ödülü (2009), Latin Dünyası Şairleri Ödülü (Meksika, 2010), Ramón López Velarde Ödülü (Meksika, 2017) , Paralelo 0 Ödülü (Ekvador, 2018), Uluslararası Carlo Bettocchi Ödülü (İtalya, 2020) ve Antilop Dorado Uluslararası Şiir Ödülü (2021, Çin) yer almaktadır.
Montero, Gustavo Adolfo Bécquer, Rosalía de Castro, Rafael Alberti, Federico García Lorca, Luis Rosales, Rubén Bonifaz Nuño, Francisco Ayala ve José Emilio Pacheco gibi İspanyol ve Latin Amerikalı yazarların çalışmalarını inceledi. Aynı zamanda San Agustín ve Ricardo Palma (Peru) üniversitelerinin fahri doktor ve Mar del Plata Üniversitesi'nde (Arjantin) fahri profesördür.
Şiir kitapları arasında şunları vurgulayabiliriz Ve şimdi Broklyn Köprüsü'nün Sahibisin (1980), Tristia (Álvaro Salvador ile işbirliği içinde, 1982), Yabancı Bahçede (1983, Hiperión), Suç Günlüğü (Hiperión, 1987), Soğuğun Çiçekleri (Hiperión, 1991), Ayrı Odalar (Visor, 1994), Tamamen Cuma (Tusquets, 1998), Yılanın Mahremiyeti (Tusquets, 2003), Yorgun Manzara (Visor, 2008), Kendi Kışı (Visor, 2011), Şiirin Ölümüne Bir Türkü (2016), Kapalı Kapılar Ardında (Visor, 2017) ve Böyle Olamaz. Dünyanın kısa tarihi (Visor, 2021). Gençlik şiirleri Además (Hiperión, 1994) adlı ciltte toplandı. Ayrıca eserlerinden bir seçkiyi Casi cien poemas (Hiperión, 1997), çalışmasında bir araya getirdi. Kişisel antoloji (Visor, 2001), Şehir şiiri (Renacimiento, 2002), Şiirler (Visor, 2004), Cincuentena (Hiperión, 2009) , Sokak Kıyafeti (Cátedra, 2011), Almudena (Valparaíso, 2015), Şiir. 1980-2015 (Tusquets, 2015), İyi Bir Eşlik (Renacimiento, 2016), Şiir. 1980-2017 (Avustralya, 2018) veya “Bir yıl üç ay” (Tusquets, 2022).
Denemeci olarak Ortaçağ Tiyatrosu'nu yayınladı. Yokluk Tartışması (1984), Şiir, Kışlaklar (1987, 1988, Seix Barral, 2002), Edebiyat Neden Yararlı Değildir? (Antonio Muñoz Molina ile birlikte, Hiperión, 1993), Şiirsel İtiraflar (Diputación de Granada, 199-3), Tekil Gerçekçilik (Hermes Kitapları, 1993), Karasal Sular (Pre-Textos, 1996), Yaramaz çocuklar için şiir dersleri (Comares, 1999), Altıncı gün. İspanyol şiirinin samimi tarihi (Debate, Madrid, 2000), Dev ve Yabancı. Gustavo Adolfo Bécquer'in Tekerlemeleri (Tusquets, 2001), Boşluğun Sahipleri (Tusquets, 2006), Barbar Kaygıları (Anagrama, 2008), Bir yelkenli tekne (Visor, 2014), Federico García Lorca adlı bir okuyucu (Boğa, 2016), Kırık Kelimeler (2019), Çelişkili bir düzen. (Jaime Gil de Biedma'nın şiiri), Bir umudun gerçeğe dönüşümü. Galdós, hafıza ve şiir (2020) ve Federico García Lorca'nın eleştirel baskıları (Poema del cante jondo, Espasa Calpe, 1992 ve 2017), Rafael Alberti (Tüm eserler, Aguilar, 1988), Luis Rosales (El náufrago metódico, Visor, 2005) ve Carlos Barral (Cuaderno de Metropolitano, Cátedra, 1997).
Aynı zamanda Luna del Sur (Renaci¬mio, 1992) adlı düzyazı kitabının, Fila 13 (Planeta, 1996), Felipe Benítez Reyes ile birlikte yazılan Yarın Tanrı'nın istediği gibi olmayacak (Alfaguara, 2009), Ángel González'in kurgulanmış bir biyografisi; Bana hayatını anlatma (Planeta, 2012) ve Birisi adını söylüyor (Alfaguara, 2014) eserlerin yazarıdır. Edebi makalelerinden seçmelerini La puerta de la calle (Pre-Textos, Valencia, 1997), La casa del jacobino (Hiperión, Madrid, 2003), Almanac de fabulador (Tusquets, 2003) ve Una forma de resistencia (Alfaguara, 2012) eserlerinde bir araya getirdi.
*Yazarın eserlerinin ismi biyografiyi Türkçeye çeviren çevirmen tarafından referans olması için çevrilmiştir.