Türkiye’de Satılan Dijital Oyunların Fiyat Yerelleştirmesi

Teknoloji 21.11.2022 - 16:34, Güncelleme: 21.11.2022 - 16:45 11666+ kez okundu.
 

Türkiye’de Satılan Dijital Oyunların Fiyat Yerelleştirmesi

Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, Türkiye’deki oyun ve oyun içi satışlar özelindeki fiyat yerelleştirmesi ile ilgili görüşlerini paylaştı.
Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, Türkiye’deki oyun ve oyun içi satışlar özelindeki fiyat yerelleştirmesi ile ilgili görüşlerini paylaştı.   Oyunfor'un Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, büyük dijital oyun mağazalarının Türkiye fiyatlandırmalarının kurdaki yükseliş göz önüne alındığında halen uygun olduğunu belirtiyor.   İlk olarak, dijital oyun mağazalarındaki fiyat yerelleştirmesi ne anlama geliyor, bizi bilgilendirebilir misiniz? Her türlü ithal üründe olduğu gibi ¨video oyunları¨ olarak tabir ettiğimiz; PC, konsol ve mobil oyunlar da Türkiye’de, orijinal fiyatlarının TL karşılığı ile, belirli bir fiyattan satılıyor. Eğer bir oyun, dijital bir mağaza çatısı altında değilse ve oyunun yayıncısı özel bir fiyat politikası uygulamıyorsa bu oyunlar ve oyun içinden satın alınabilen dijital içerikler o günkü döviz kurundan direkt olarak çevriliyor. Buna karşın, eğer fiyat yerelleştirmesi söz konusuysa sabitlenmiş olan bir oran gözetiliyor ve fiyatlandırma bu şekilde belirlenmiş oluyor.   Şu anda hangi büyük dijital mağazalar Türkiye’de fiyat yerelleştirmesi yapıyor? Tüm oyuncuların sıklıkla kullandığı; Steam, Epic Store ve Battle.net, fiyat yerelleştirmesi yapan büyük isimlerden.   Bundan birkaç ay öncesine kadar Steam, son derece avantajlı bir dijital pazardı çünkü 1, 1.8 TL’den işleme sokuluyordu. Bu sayede birçok oyuna çok makul fiyatlar ile ulaşılabiliyordu. Ne var ki geçtiğimiz ay Steam, yerelleştirme oranını değiştirdi ve 1’ı, 10 TL olarak güncelledi. Tabii ki Steam’de yer alan geliştiriciler isterlerse bu oranı daha düşük tutabilir ama algoritmanın önerdiği kur karşılığı 10 TL olarak belirlenmiş durumda. Bu değişimin de oyunların satış fiyatlarının ortalamasını artıracağını söylemek mümkün.   Aslına bakarsanız, mayıs ayında oyun ve oyun içi satışlarda TL fiyatlandırmasına geçiş yapan Blizzard’ın belirlediği oran, Steam’de yapılan bu fiyat düzenlemesinin bir habercisiydi: Firma, TL desteği sunmaya başladığından beri 1€’yu 10 TL’den işleme sokuyor. Epic Games’in de -bahsi geçen iki platformda olduğu gibi- 1€’yu 10 TL olarak kabul etmesi, global diital oyun mağazalarının Türkiye fiyatlarının yerelleştirilmesinde konsensüs sağladığını gözler önüne seriyor.   Fiyat yerelleştirmesinin oyun satışlarına olan etkisi konusunda neler düşünüyorsunuz? Ülkemizdeki döviz kurlarının dalgalı bir seyir izlemesinden ötürü bu yerelleştirmenin son derece olumlu olduğunu, dolayısıyla oyun satışlarını olumlu yönde etkilediğini vurgulayabiliriz. Her ne kadar yakın geçmişte yerel fiyatlarda birtakım ¨zorunlu¨ düzenlemeler yapılmış olsa da doğru şekilde uygulanan bir fiyat yerelleştirilmesi politikasının Türkiye oyun sektörü için çok kritik olduğunu düşünüyoruz. Özellikle PC oyunlarında bahsi geçen dijital mağazalardaki sezon indirimleri sayesinde oyunları makul fiyatlardan almak mümkün. Ne var ki halen fiziksel mağazalarda satılan kutulu PC ve konsol oyunları -maalesef- bu yerelleştirmenin dışında kalıyor ve mağazalar indirim yapmadığı sürece fiyatlar alım gücünü zorlayabiliyor.
Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, Türkiye’deki oyun ve oyun içi satışlar özelindeki fiyat yerelleştirmesi ile ilgili görüşlerini paylaştı.

Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, Türkiye’deki oyun ve oyun içi satışlar özelindeki fiyat yerelleştirmesi ile ilgili görüşlerini paylaştı.

 

Oyunfor'un Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, büyük dijital oyun mağazalarının Türkiye fiyatlandırmalarının kurdaki yükseliş göz önüne alındığında halen uygun olduğunu belirtiyor.

 

İlk olarak, dijital oyun mağazalarındaki fiyat yerelleştirmesi ne anlama geliyor, bizi bilgilendirebilir misiniz?

Her türlü ithal üründe olduğu gibi ¨video oyunları¨ olarak tabir ettiğimiz; PC, konsol ve mobil oyunlar da Türkiye’de, orijinal fiyatlarının TL karşılığı ile, belirli bir fiyattan satılıyor. Eğer bir oyun, dijital bir mağaza çatısı altında değilse ve oyunun yayıncısı özel bir fiyat politikası uygulamıyorsa bu oyunlar ve oyun içinden satın alınabilen dijital içerikler o günkü döviz kurundan direkt olarak çevriliyor. Buna karşın, eğer fiyat yerelleştirmesi söz konusuysa sabitlenmiş olan bir oran gözetiliyor ve fiyatlandırma bu şekilde belirlenmiş oluyor.

 

Şu anda hangi büyük dijital mağazalar Türkiye’de fiyat yerelleştirmesi yapıyor?

Tüm oyuncuların sıklıkla kullandığı; Steam, Epic Store ve Battle.net, fiyat yerelleştirmesi yapan büyük isimlerden.

 

Bundan birkaç ay öncesine kadar Steam, son derece avantajlı bir dijital pazardı çünkü 1, 1.8 TL’den işleme sokuluyordu. Bu sayede birçok oyuna çok makul fiyatlar ile ulaşılabiliyordu. Ne var ki geçtiğimiz ay Steam, yerelleştirme oranını değiştirdi ve 1’ı, 10 TL olarak güncelledi. Tabii ki Steam’de yer alan geliştiriciler isterlerse bu oranı daha düşük tutabilir ama algoritmanın önerdiği kur karşılığı 10 TL olarak belirlenmiş durumda. Bu değişimin de oyunların satış fiyatlarının ortalamasını artıracağını söylemek mümkün.

 

Aslına bakarsanız, mayıs ayında oyun ve oyun içi satışlarda TL fiyatlandırmasına geçiş yapan Blizzard’ın belirlediği oran, Steam’de yapılan bu fiyat düzenlemesinin bir habercisiydi: Firma, TL desteği sunmaya başladığından beri 1€’yu 10 TL’den işleme sokuyor. Epic Games’in de -bahsi geçen iki platformda olduğu gibi- 1€’yu 10 TL olarak kabul etmesi, global diital oyun mağazalarının Türkiye fiyatlarının yerelleştirilmesinde konsensüs sağladığını gözler önüne seriyor.

 

Fiyat yerelleştirmesinin oyun satışlarına olan etkisi konusunda neler düşünüyorsunuz?

Ülkemizdeki döviz kurlarının dalgalı bir seyir izlemesinden ötürü bu yerelleştirmenin son derece olumlu olduğunu, dolayısıyla oyun satışlarını olumlu yönde etkilediğini vurgulayabiliriz. Her ne kadar yakın geçmişte yerel fiyatlarda birtakım ¨zorunlu¨ düzenlemeler yapılmış olsa da doğru şekilde uygulanan bir fiyat yerelleştirilmesi politikasının Türkiye oyun sektörü için çok kritik olduğunu düşünüyoruz. Özellikle PC oyunlarında bahsi geçen dijital mağazalardaki sezon indirimleri sayesinde oyunları makul fiyatlardan almak mümkün. Ne var ki halen fiziksel mağazalarda satılan kutulu PC ve konsol oyunları -maalesef- bu yerelleştirmenin dışında kalıyor ve mağazalar indirim yapmadığı sürece fiyatlar alım gücünü zorlayabiliyor.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve habergalerisi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
startup ekosistemi, izmir spotçu, karşıyaka haber, ilaçlama, kasko teklifi, malatya araç kiralama, istanbul böcek ilaçlama, hasta yatağı kiralama, mide balonu, evden eve nakliyat, raf sistemleri, ahşap kompozit deck, ingiltere aile birleşimi sınavı