Film Endüstrisi Doğru Bir Tabir Midir?

Film Endüstrisi Doğru Bir Tabir Midir?

Film endüstrisi doğru bir tabir midir diye soracak olursak öncelikle film kelimesinin ne ifade ettiğini incelememiz gerekir. Film çeşitli olayların senaryolaştırılıp sanatsal bir bakış açısıyla izleyicilere aktarılması olarak adlandırılabilir.

Endüstri kelimesinin anlamına bakacak olursak Fransızcadan dilimize geçmiş olan sanayi kelimesiyle eş anlamlı bir kavramdır.

Film ve Endüstri Yan Yana Gelebilir mi? Film Endüstrisi Doğru Bir Tabir Midir?

 

Film Endüstrisi Doğru Bir Tabir Midir?

Film ve endüstri kelimeleri yukarıda yapmış olduğumuz tanımlamalardan ötürü yan yana gelemez. Çünkü film dediğimiz kavram içinde sanat barından bazen komik bazen trajik duyguların yansıtıldığı eserlerdir.

Fakat endüstri kavramı ise çeşitli iş kollarını tanımlamak için kullanılan bir tabirdir. Bildiğimiz gibi iş konusunda duyguya sanata komediye çoğu zaman yer yoktur.

Çünkü endüstri duygusallık gibi kavramları reddeder. Endüstride önemli olan üründür. Endüstride ürünün kalitesi maliyeti yapım aşamaları ya da ürünün pazarlanması daha çok ön planda tutulur. Fakat filmlere baktığımızda ise sanatsal kaygı daha önemlidir.

Filmde geçen esprilerin ya da acıların sanatsal olarak izleyiciye hissettirilmesi gerekir. Bu kavramların izleyiciye hissettirilmesi uzun ve zorlu bir sürece tabidir.

Fakat endüstri kesinlikle bu uzun ve maliyeti arttıran zorlu sürece karşı çıkar. Çünkü endüstrinin amacı maliyeti düşürebildiği kadar düşürmektir.

Fakat filmler yani sinema sanatı izleyicisine neye mal olursa olsun acıyı dramı komediyi ya da trajediyi hissettirmek zorundadır. Bundan ötürü film gerçekten film olmak istiyorsa endüstri doğru bir tabir değildir.

"<yoastmark

Film Endüstrisinin Oluşturduğu Filmler

Her ne kadar film endüstrisi tabirine karşı çıkmış olsak da günümüzde maalesef bu ölçüde ortaya çıkmış yüz binlerce film bulunmaktadır.

Özellikle başta Amerikan sinemasının açtığı bu yolda Türk sineması da sanatseverleri kahredecek derecede ilerlemektedir.

Öncelikle Türk komedi filmleri endüstrileşmenin etkisi ile birlikte içinde nükteler barındırmadan sadece küfür ve argonun esiri olmuş sanatsal kaygıları ve ahlaki ilkeleri geri plana atmıştır.

Filmlerimiz bu doğru olmayan endüstri tabiri ile ikinci hatta üçüncü kalite filmler olmaya başlamıştır. Şüphesiz ki bu filmlerin çekilmesi izlenmesi gişede başarılı olması da tamamen halkımızın eğitim seviyesinden kaynaklanmaktadır.

Sevsek de sevmesek de doğruysa da yanlışsa da film endüstrisi tabiri maalesef yaşamın bir parçası haline gelmiştir.

Selçuk Softa